WEEKEND! - Reisverslag uit Bangalore, India van Michelle - WaarBenJij.nu WEEKEND! - Reisverslag uit Bangalore, India van Michelle - WaarBenJij.nu

WEEKEND!

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

12 September 2014 | India, Bangalore

Eindelijk een avondje gevonden om weer mijn verhalen op te schrijven. Heb een paar hectische weken achter de rug waarin ik het heel druk heb met mijn studie. Continu wordt mij ook verteld dat ik het zwaarste semester heb uitgekozen en dat het ‘dieptepunt’ er nog aankomt. Lange dagen, veel opdrachten en weinig slaap! Afgelopen week heb ik veel deadlines gehad en helaas volgende week ook nog een aantal. Een kleine inzicht van mijn studie:
- Garment Construction, waarin ik aan de hand van een basispatroon al een overhemd heb gemaakt en volgende week zal beginnen aan een broek.
- Draping, korset en de jurk zijn al af, volgende week heb ik de deadline van mijn butterflydress.
- Fashion Illustration & Design, waarin ik aan de hand van inspiratieboards en design een kleine collectie moet ontwerpen voor kinderkleding.
- Prototype Development, waarin ik ook aan de hand van inspiratieboards en design een jacket en een jurk moet ontwerpen en maken.
- Fabric Studies, hier leer ik simpelweg stitchen met verschillende soorten stof.
- Digital Presentation Techniques, waarin ik met een computer programma animaties kan maken en uiteindelijk een digital album moet maken met mijn gemaakte creaties.
- Pattern Making, aan de hand van zelf gemaakte patronen moet ik volgende week drie gevarieerde jackets inleveren. Deze week hebben we de eerste afgerond?!
- Surface Design Technique, waar ik leuk haakwerkjes leer maken met verschillende technieken.
- History en Merchandising, mijn enige twee theorie vakken waar ik alleen maar hoef te zitten en te luisteren.

Het is pittig omdat ik voor alle praktijkvakken elke week een hoop voor moet doen. Het nadeel is ook dat ik bijna elke dag tot half 6 les heb waardoor ik na mijn lessen niet in mijn vrije uur in een klaslokaal eraan kan werken. Vorige week heb ik een gesprek met mijn coördinator gehad omdat ze mij adviseerde om terug te gaan van de vijfde naar de derde semester, omdat ze bang zijn dat ik het tempo niet aankan. De manier hoe hier wordt gewerkt is compleet nieuw voor me, waardoor ik voor bepaalde vakken meer tijd nodig heb dan dat er eigenlijk is. Ook was er vorig jaar een studente die er zelf voor koos om terug te gaan naar het derde semester. Dit werkt helaas in mijn nadeel, omdat ik continu wordt vergeleken met haar. Ik heb echter verteld dat ik na 1,5 maand al bezig te zijn niet alles op ga geven om maar weer opnieuw te beginnen. Ik ben hier gekomen om te leren en niet om terug te gaan naar de basis. Het is zeker een uitdaging, want had niet verwacht dat het zo veel zou zijn, maar de mensen hier helpen me enorm en ik weet zeker dat ik met heel veel ervaring en kennis aan het einde van het jaar naar huis gaat. De dagen met de deadlines zijn hectisch. Gisteren had ik er drie op één dag en wanneer iedereen dan naar de printshop moet maar dan vervolgens de hele middag de elektriciteit het begeeft dan kom je de stressmomenten wel tegen. Na de gesprekken van vorig week voelde ik me deze week een stuk relaxter. Ik heb duidelijk gemaakt dat ik niet opgeef waar ik mee bezig ben, al was het wel vervelend om continu aan te moeten horen dat je misschien beter een jaar terug kon. Doordeweeks blijf ik gewoon druk en zal ik lange dagen blijven maken, maar daardoor blijft het een uitdaging!

Gelukkig zijn er ook nog de weekenden! Eigenlijk moeten die gebruikt worden om te werken aan mijn opdrachten maar moet natuurlijk ook wel blijven genieten. Ondertussen heb ik al een paar feestjes gehad van de college, verjaardag en studenten. De college is niet zo heel groot, waardoor je al gauw bevriend raakt met veel mensen.

Gokarna
Na het weekend van Mysore zijn we naar Gokarna gegaan met bijna 20 studenten van hier. Het is een wat afgelegen strand met een klein stadje ernaast. We hadden een klein busje gehuurd en vertrokken donderdagavond, waarna we vrijdagmorgen aankwamen. Het was een lekker relax weekendje, waarin ik eindelijk voor het eerst heb gezwommen! Wauw, dat voelde echt een beetje als vakantie.

Kerala
De laatste week van augustus hadden we een bruiloft op de planning staan. Echt waanzinnig, waar we in traditionele kleding naar toe moesten. Kerala ligt helaas ook niet in de buurt, dus hebben we een nachtbus genomen. We hebben wel hierdoor bijna een week college moeten skippen, maar tja.. ben hier natuurlijk ook wel om wat van het land te zien! ;) Voor de bruiloft had ik een waanzinnige saree gekocht. Alleen al het shoppen hiervoor was al een ervaring. Ze zijn allemaal zo mooi en je hebt zoveel keus. Helaas kwam de bus te laat aan, waardoor we niet meer op tijd waren voor de ceremonie. Vreemd genoeg is dat het enige hier in India wat wel op tijd begint, want anders brengt het ongeluk. Voor al het andere kan je verwachten dat ze te laat komen. Maar ondanks dat hebben we het bruidspaar nog wel mogen ontmoeten en zijn we op de receptie geweest. Kerala ligt in het zuiden en het traditionele eten wordt daar gegeten op een groot bananenboomblad en niet te vergeten met je handen! Wordt nog een opgave om dat straks weer af te leren.
Na de bruiloft zijn we naar ons hotel gegaan. Aangezien het redelijk ver weg was hebben we er maar meteen een weekendje weg van gemaakt. Eerst verbleven we in een rustig plaatsje Cochin. We zijn hier naar een traditionele dansvoorstelling geweest wat vooral in het teken staat van gezichtsuitdrukkingen. Het duurde anderhalve uur, maar het was zo saai maar tegelijkertijd ook zo verbazingwekkend over hoe ze anderhalf vol kregen met een raar toneelstukje.

Na Cochin gingen we naar Alleppey, waar we een houseboat hadden gehuurd. Het was heerlijk relaxen op de wateren van Alleppey met mensen die voor ons kookten en lekkere hapjes verzorgden. Er zaten alleen wel abnormaal veel muggen daar. Tijdens de nacht stop, waar ik twee uur op de kant heb gestaan, heb ik meer dan twintig muggenbulten opgelopen.Echt om te huilen die muggen!! De volgende dag hebben we nog een dag doorgebracht op het strand. Helaas was dit niet onze beste idee. In het zuiden is het veel warmer dan hier maar op dat moment was het de einde van de Monsoon. Schuilen achter een kanobootje werkt dan ook niet meer…

Afgelopen weekend en dit weekend blijven we lekker in Bangalore. Het is fijn om weekendjes weg te gaan maar door de drukte op mijn college heb ik de tijd nodig om aan mijn opdrachten te werken. Maar daarnaast kunnen we ook lekker uit eten gaan, gaan stappen met de mensen hier en gewoon lekker niks doen. Vorige week vrijdag was het Onum Day. Net als de vele andere ook een feestdag hier in India. Het is niet normaal hoeveel feestdagen ze hebben. Deze dag was meer voor de mensen uit het zuiden. Mensen dragen dan traditionele kleding en voor mij een reden om mijn saree weer aan te trekken.

Ondanks de hectische weken heb ik het nog steeds super naar mijn zin. Ik weet de buurt hier nu aardig en heb er echt mijn levensstijl van gemaakt. De bekende tentjes waar je even naar toe gaat na de les om even met klasgenoten te relaxen, de supermarkt man die je begroet als je weer je yoghurt met bananen komt halen voor je ontbijt en de lieve security vrouwtjes die elke keer naar je glimlachen als je voorbij loopt.
Over twee weken hebben we ‘herfstvakantie’ waarin we 1 week naar het noorden gaan om een rond trip te maken door verschillende steden en de woestijn, Excited!!

Maar eerst genieten van mijn welverdiende weekend..

  • 12 September 2014 - 21:09

    Sharona:

    He zus, wat een mooi verhaal weer! Ben blij dat t afgelopen week beter ging! Nu inderdaad lekker genieten van je weekend! En.. Met die kindercollectie komt t wel goed ;) dikke kus en een dikke knuffel van Pepijn!

  • 12 September 2014 - 21:38

    Gijs:

    Hoi Michelle,

    Toppertje hou vol hè, we zullen voor je duimen
    Groetjes Gijs, Hetty en de kids

  • 15 September 2014 - 17:13

    Renske:

    He!!

    Weer een top verhaal! Ik blijf ze lezen hoor! Wat een bikkel dat je zo doorzet en toch lekker de leuke dingen blijft doen! Ik vind het heel knap! Ik kijk uit naar je volgende verhaal. Hele dikke knuffel en een berg extra energie van mij;)

    X Renske

  • 19 September 2014 - 17:48

    Loes:

    Succes met al je deadlines en alvast veel plezier in het noorden en je weekje vrij!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 18 Juli 2014
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 5860

Voorgaande reizen:

20 Juli 2014 - 22 December 2014

Studeren in India

Landen bezocht: