The first taste of India - Reisverslag uit Bangalore, India van Michelle - WaarBenJij.nu The first taste of India - Reisverslag uit Bangalore, India van Michelle - WaarBenJij.nu

The first taste of India

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

24 Juli 2014 | India, Bangalore

De eerste dagen zijn alweer voorbij! De vlucht is goed gegaan, goede service in het vliegtuig en met wat leuke films ging de tijd nog redelijk snel voorbij. Met een tussenstop van 3,5 uur in Mumbai kwamen we rond 5 uur 's nachts in Bangalore aan. Vanuit hier was het nog een uur rijden naar de campus, waar we dan eindelijk ons bed in konden (Ja, na meer dan 24 uur wakker te zijn was ik aardig moe!) Helaas bleek degene die ons op zou komen halen ons te zijn vergeten, dus hebben we een taxi moeten pakken. De taxi's hier zijn net kleine witte speelgoedautootjes. Niet wetend waar die man naar toe moest rijden, reed hij al verder de stad in. Wat een chaos!! We vlogen letterlijk over de weg tussen de auto's door. Volgens mij zit een toetercursus standaard hier in het lessenpakket?! Zelfs nu vanuit mijn kamer hoor ik het toeterende verkeer.

Om half 7 waren we eindelijk op de campus.. ik wilde zo graag mijn bed in! Helaas wisten de bewakers niet van onze komst af en vroeg hij vriendelijk of we op twee rode plastic stoeltjes plaats wilden nemen, er zou namelijk iemand onderweg zijn die ons zou helpen. Bijna twee uur verder zat ik nog steeds half slapend op dat rode stoeltje. Ik heb de bewakers uitgelegd dat ik echt graag naar bed wilde en dat er toch wel iemand rond zou moeten lopen die ons een sleutel kon geven. 10 minuten later stonden we op de kamer?! Er valt zeker niks te klagen over de kamer. We hebben genoeg ruimte, de matrassen zijn net bakstenen en alles werkt bijna naar behoren.Tenminste bij ons dan. De studenten die uit India komen hebben het een stuk minder luxe en liggen met drie personen straks naast elkaar op een kamer. Een muggennet is hier zeker nodig. Vreemd genoeg hebben ze mijn voeten al gevonden (lees; 8 muggenbeten op iedere voet).

De eerste dagen hebben we niet veel meer gedaan dan de straten rondom de campus verkennen. Ik kijk me ogen uit hier. Het verschil tussen rijkdom en armoede is zo groot. Er staan moderne gebouwen vlak naast hutjes gemaakt van wat planken, zeil en afval. Er rijden luxe auto's rond zoals Audi en Mercedes, maar ook scooters, oude schoolbussen, verroestte vrachtwagens en heel veel tuk tuks. Er lopen zwijnen, koeien en heel veel zwerfhonden rond. De supermarkt is hier om de hoek. Vreemd genoeg is het hier standaard dat alles over datum is, zelfs de flessen water. Onze favoriet is de Juice Bar waar ze van alle soorten fruit de lekkerste sapjes kunnen maken!!

Stomweg was ik vergeten om op het vliegveld mijn geld in te wisselen voor Rupees. Dit bleek namelijk nog een hele opgave te zijn hier in de omgeving. Zoveel ATM's in de straat en niemand die mijn euro's wilden hebben. Nu valt er veel te zeggen over de bevolking, maar behulpzaam zijn ze zeker. Gelukkig kreeg ik bij een bank wat telefoonnummers van een reisbureau in de buurt waar ik terecht zou kunnen. Er kwam meteen een vrouw naar me toe die aanbod om voor me te bellen. Na ongeveer tien minuten wist ze precies waar ik zijn moest en bood ze me een lift aan achter op haar scooter. Natuurlijk was er een lichte twijfel door alle waarschuwingen die ik met me mee kreeg, maar ik moest haar gewoon vertrouwen. Dwars door het verkeer heen reed ze me naar het reisbureau toe. Het was geweldig om deel uit te mogen maken in het verkeer tussen alle toeterende mensen en de vele scooters. Ze was zelfs zo aardig om met me mee te lopen om me vervolgens weer bij de campus af te kunnen zetten. Ik wilde haar bedanken, maar toen ik eenmaal was afgestapt bij de campus was ze ook zo weer vertrokken.

Gisteren heb ik mijn mentor ontmoet en een kleine introductie gehad over de komende semester. Ook hebben we eindelijk wifi kunnen regelen voor onze laptop. Maandag beginnen mijn lessen. Na wat ik gehoord heb kom ik in een klas met ongeveer 40 studenten, dat beloofd wat. Maar na gisteren heb ik er stiekem toch wel heel veel zin in..

  • 24 Juli 2014 - 08:31

    Sheila:

    Leuk om te lezen allemaal mop! Hou ons op de hoogte en heel veel plezier voor de 1000ste keer hihi. Dikke kus en knuffel

  • 24 Juli 2014 - 08:32

    Hanneke:

    Vet leuk om te lezen Mies!! Enjoy daar (:

  • 24 Juli 2014 - 09:10

    Ruud:

    Hoi mich
    Dat is een goed bericht veel plezier.
    Succes met de opleiding xxx ruud

  • 24 Juli 2014 - 09:18

    Maaike:

    Whaa miesje, wat klinkt het gaaf! Ben heel benieuwd hoe je lessen gaan bevallen en benieuwd naar je foto's straks!!

  • 24 Juli 2014 - 10:07

    Janneke:

    Miezer!

    Fijn dat je veilig bent aangekomen :).
    Je hebt alweer veel mee gemaakt de eerste dagen en je zit er pas net!
    Geniet ervan meid!

    xx

  • 24 Juli 2014 - 11:32

    Henny Wolf:

    Mies wat een verhaal , het is allemaal zo anders maar je zal zien je bent er ook snel aan gewend. Succes en blijf met een open blik die wereld verkennen. Ik blijf je reisverslagen zeker volgen .Groetjes van ons xxx

  • 24 Juli 2014 - 17:11

    Sharona:

    He zus,

    wat fijn om te lezen dat alles goed gaat en je t naar je zin hebt.
    Je hebt nu al heel wat mee gemaakt.

    ben heel benieuwd hoe je je lessen vind en naar je foto's!

    Veel plezier en doe voorzichtig met mensen op een scooter ;)

    Dikke kus en knuffel van ons

  • 24 Juli 2014 - 21:12

    Josine Van Bemmel:

    Hey Michelle, wat leuk om jouw verslag te mogen lezen. Heel veel plezier en geniet van alle mooie momenten. Hele fijne tijd daar. Groetjes Josine

  • 25 Juli 2014 - 10:56

    Renske:

    He Michelle !

    Super leuk om te lezen! Klinkt heel gaaf! Ik vind het nog steeds zo leuk dat je het gewoon doet nadat je zo twijfelend aan me vroeg if je het wel zou moeten doen;) Geniet van je vrije weekend nog en heel veel succes en plezier maandag!

    Liefs Renske

    Ps: 1 tip van deze ex-traveler: die juicy bar klinkt super maar pas op met groenten en fruit van de straat.

  • 26 Juli 2014 - 02:29

    :

    Hee Michelle!
    Het gaat vast helemaal goed komen!
    Leuk geschreven ook.

    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 18 Juli 2014
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 5864

Voorgaande reizen:

20 Juli 2014 - 22 December 2014

Studeren in India

Landen bezocht: